-->

Menu2

ImageSlider5

Peneraju Pedagogi Pembentuk pendidik berwibawa Membantu dan membimbing ke arah kejayaan Mendidik tunas bestari Inovasi digital dalam PdP Menghasilkan pendidik bertaraf dunia

Berita Terkini

Sunday 10 April 2016

Schoology - Daftarkan diri anda!

Klik untuk membaca:

Daftarkan Akaun Schoology |


          Schoology merupakan salah satu platform Sistem Pengurusan Pembelajaran (LMS) yang menawarkan perkhidmatan LMS pakej asas yangs percuma dan juga pakej premium yang berbayar. Kelebihan Schoology ialah ia menawarkan fitur pengurusan kandungan bahan berunsur akademik, kolaborasi berunsur sosial dan membenarkan pengajar mengesan log aktiviti dan prestasi pelajarnya.

          Pengajar dan pelajar boleh mendaftarkan akaun masing-masing dan membuka penyertaan kursus melalui Access Code.

          Sekiranya anda belum lagi memiliki akaun pengguna Guru (Teacher) ataupun Pelajar (Student) lagi, anda boleh mendaftarkan diri ke Schoology melalui cara yang berikut:

1) Menggunakan komputer ataupun laptop:

Sekiranya anda menggunakan komputer desktop ataupun komputer riba, anda boleh mendaftarkan akaun pengguna baru dengan mengikuti garis panduan yang berikut:




2) Menggunakan telefon bimbit Android:

      Anda boleh login ke akaun Schoology melalui telefon bimbit. Untuk pengguna handphone Android , carikan PlayStore dan install Schoology Apps untuk Android. Sila ikuti panduan yang berikut:



Telefon bimbit anda akan menyediakan notifikasi untuk memaklumkan anda berhubung sebarang mesej baru, tugasan dan maklumat baru yang diposkan oleh Pensyarah dan juga peserta lain.


3) Menyertai Group:

Pensyarah mungkin akan menyediakan Group, yang berfungsi seperti What's Apps, Facebook dll.

No comments: