- Mail Merge - Penyediaan sijil, sampul surat, label dsb.
- Ink & Annotasi dalam Word - mencatat nota, komen, contengan pada dokumen
Ingin mencetak sijil penyertaan dan sijil penghargaan secara mudah? Anda boleh gunakan fitur Mail Merge dalam Microsoft Word.
Mail Merge mengabungkan fitur pangkalan data Excel yang menyediakan maklumat penerima sijil dan fitur penyediaan dokumen berbentuk sijil untuk menghasilkan sijil-sijil untuk ramai penerima. Fitur ini terdapat dalam semua versi Microsoft Word.
Selain daripada menyediakan sijil, ia boleh digunakan untuk menghasilkan sampul surat beralamat, label, surat jemputan, memo dsb.
Yang berikut adalah panduan ringkas penggunaan fitur Mail merge:
Anda boleh dapat muat turun panduan ini melalui laman web ini dengan mengeklik
- Pautan ini: Muat turun panduan. ataupun
- tab: Program > Kursus TM PDRM Bakri, Muar > Bahan TMK
Klik untuk membaca:
- Mail Merge - Penyediaan sijil, sampul surat, label dsb.
- Ink & Annotasi dalam Word - mencatat nota, komen, contengan pada dokumen
No comments:
Post a Comment